Elma suyunun faydaları Nelerdir ?

Elma suyunun faydaları Nelerdir ?

Ekim 30, 2019 0 Yazar: admin

Elmalar son nokta sağlıklıdır, ama elma suyunun artıları ve eksileri vardır. Elmaların suyunu sıkınca birtakım bitki bileşikleri kaybı yaşanır. Lif de dahil olmak üzere, elmanın kimi yararlı besin öğeleri azalır.

İşte elma suyunun avantaj ve dezavantajları.

Susuz kalmayı engeller

Elma suyunun yüzde 88’i sudur ve tadı hayli hoştur. Bu, içmeyi kolaylaştırır. Münhasıran bir yaşından büyük evlatların hastalık devirlerinde susuz kalmalarını engellemek için yarı elma suyu – yarı su karışımı kullanılabilir. Bu halde seyreltilmiş elma suları hem evlatlar hem de yetişkinler için pratik ve lâtif bir alternatiftir. Seyreltilmemiş meyve suyunun yüksek şeker içeriği, bağırsaklarınıza ziyade su çekebileceğinden ve ishali daha da kötüleştirebileceğinden, sulandırılmış meyve suyu daha yararlı olacaktır.

Faydalı bitki bileşikleri içerir

Elmalar, bilhassa polifenoller bakımından zengindir. Bu bitki bileşikleri, hücrelerinizi iltihaplanmadan korur. Daha çokça polifenol için, içinde elma parçacıkları olan elma sularını seçin. Modüllü elma suları, berrak elma sularına nazaran yüzde 60 daha ziyade polifenol içerir. Marketlerde satılan elma sularının birden fazla berrak kıvamdadır fakat kesimli olanlar da bulunmaktadır. Organik çeşitler modüllü formda daha yaygın olarak bulunur.

Kalp sıhhati için iyidir

Elma suyu, içeriğindeki bileşikler ile kalp sıhhati için âlâ bir besindir. Polifenoller LDL (kötü) kolesterolün oksitlenmesini ve atardamarlarınızda birikmesini önleyebilir. Yüksek okside LDL seviyeleri kalp bunalımı ve felç riskini artırır. Elmalar antioksidan tesiri sayesinde kalp marazları için potansiyel himaye demektir. Çalışmalar, elma suyunun kandaki antioksidan aktiviteyi artırabileceğini göstermektedir.

Beyni korur

Yapılan son çalışmalar, elma suyunun yaşlandıkça dimağ işlevini ve zihinsel sıhhati koruyabileceğini gösteriyor. Bu müdafaanın bir kısmı, meyve suyunda bulunan polifenollerin antioksidan aktivitesi sayesinde gerçekleşir. Dimağınızı özgür radikal ismi verilen istikrarsız moleküllerin zararlarından koruyabilirler.

Hayvan çalışmaları, elma suyunun hafızayı ve yaşlanmadaki dimağ sıhhatinin öbür istikametlerini himayeye yardımcı olabileceğini gözlemlemektedir. Ön insan araştırması, Alzheimer illetinde davranış ve zihinsel sıhhati güzelleştirebileceğini göstermektedir.

Elma suyunun eksileri

Elmaların sıkılması, birtakım yararların kaybına neden olur ve potansiyel sıhhat riskleri yaratır.

Kilo alımına ekte bulunabilir

Elma suyu içiyorsanız porsiyon denetimi gereklidir. Bir 1 bardak (240 ml) elma suyu 114 kaloriye, orta uzunluk bir elma 95 kaloriye sahiptir. Meyve suyu bir elmadan daha süratli bir formda tüketilebilir ve bu da kısa bir vade içinde çok çokça kalori almanıza neden olabilir.

Ayrıca, meyve suyu açlığı tatmin etmede yahut kendinizi doymuş hissetmenize yardımcı olmada yeterli değildir. Bu çokça kalori tüketmenize neden olabilir.

Bir bardak (240 ml) meyve suyu, yetişkinler için önerilen günlük haddir.

Düşük vitamin ve mineral içerir

Bir bardak elma suyu (240 ml), rastgele bir vitamin yahut mineral için düzgün bir menşe değildir. Piyasada satılan birçok elma suyuna C vitamini takviyesi yapılır. Takviye edilmemişse, elma suyu bardak başına çok düşük bir ölçü C vitamini sağlar. Çok çeşitli meyve ve zerzevat tarafsanız, günlük almanız gereken C vitamini ölçüsünü, zenginleştirilmiş meyve suyu içmeden de kolaylıkla karşılayabilirsiniz.

Yüksek şeker, az lif

İlave şeker ve su karışımı olan içecekler noktasına yüzde 100 meyve içeren elma suyu çeşitlerini seçin. Yüzde 100 elma suyu olsa dahi kalorilerin neredeyse tamamı karbonhidratlardan gelir. 1 bardak (240 ml) elma suyu (berrak yahut parçalı), yalnızca 0,5 gram lif içerir. Kabuklu orta uzunluk bir elma ise 4.5 gram life sahiptir.

Lif, sindirimi yavaşlatmaya yardımcı olur ve kan şekerinde daha ılımlı bir artış sağlar. Meyve suyunda yüksek şeker ve düşük lif kombinasyonu kan şekerinizi artırabilir. Elma suyu içiyorsanız, kan şekeri üzerindeki tesirini azaltmak için protein ve sağlıklı yağ içeren bir öğünle birlikte tüketin.

Diş çürümesini tetikler

Ağzınızdaki bakteriler, meyve suyunda bulunan şekerleri tüketir ve diş minesini aşındırıp oyuklara yol açabilecek asitler üretir. 12 farklı çeşit meyve suyunun diş tesirlerini pahalandıran bir test tüpü çalışmasında, en çok diş minesini aşındıranın elma suyu olduğu tespit edildi. Elma suyu içiyorsanız, ağzınızda çok ziyade tutmaktan kaçının. Dişleriniz şekere ne kadar uzun vade maruz kalırsa, boşluk o kadar çok olur. Bir pipet kullanmak diş çürümesi riskini azaltabilir.

Son not

Elma suyu hasta olduğunuzda susuzluğu engellemek için yararlı olabilir. Illetle savaşan bitki bileşikleri, yaşlandıkça kalbinizi ve dimağınızı de koruyabilir.

Bununla birlikte, elma suyu, bütün elmalar ile karşılaştırıldığında çok ziyade doyurucu değildir ve çok ziyade lif, vitamin yahut mineral sunmaz.

Yine de, sahiden seviyorsanız, kesimli, bulanık, organik meyve suyu seçin. Yüksek kalorili içeriğinden ötürü, bu meyve suyunu ölçülü olarak tükettiğinizden emin olun.

Dyt. Serkan Sıtkı Şahin